Counting Days For 2year Anniversary

Powered By Blogger

Wednesday, April 13, 2011

Adilkah ini untuk perasaan seorang perempuan

Mahalnya Cinta Sehingga Harus Di Bayar dengan Air Mata .

'kegembiraan kau adalah kesedihan aku.'
mungkin untuk menyelindungkan sesuatu dari aku itu mudah
tapi tak mudah untuk kau menipu setiap perkataan yang kau sebut

sebulan?
dua bulan?
tiga bulan?

mungkin dalam tempoh itu aku takkan tahu .
tapi setiap penyelindungan itu akan terbongkar jua bukan?

dan hati ini tetap akan di sakiti jua bukan?

mana? mana mereka-mereka celaka itu?
biadap.
tidakkah ibu bapa mereka mengajar mereke tentang adab?
sedangkan ibu bapa yang buta huruf pun mempunyai anak yang bijak belaka.


aku cuma mahu mengingatkan.
mereka-mereka yang punya harga diri tidak akan melakukan perkara yang kau buat pada aku
kau juga sama bukan?
kau juga punya perasaan bukan?

 dan dia,
aku mohon.
tolonglah berhenti menguji perasaan aku.
sudah cukup aku di perlakukan sebegini
dan aku yakin.
jika kau di beri peluang mengganti posisi di mana aku di uji
kau takkan mampu mengharungi semua yang pernah aku harungi
percayalah,
hati aku tak sekuat yang kau harap
percayalah.
jika aku sekuat yang kau sangka
aku takkan menangis setiap hari
memikirkan dugaan yang bakal aku hadapi
untuk keesokan hari
aku mohon pada Yang Kuasa
berikan aku kesabaran dah ketabahan yang kuat


jika perasaan ini adil untuk seorang perempuan
teruskanlah melukai aku.
aku terima.
aku redha.
dengan hati yang terbuka .

silent.

1 comment:

  1. Dik,,dalam percintaan banyak dugaan. Sabar adalah penawar yang paling baik.. Bukan paling mujarab taw,tapi paling baik.. Fikir-fikirkan my sis.. (^_^)
    ~AROHA~

    ReplyDelete